På väg mot ljuset

Jag är nu på väg mot rätt håll, på väg mot ljuset. Jag planerar och ger idéer till ensamma dagar och försöker hålla mig sysselsatt och jag har lärt mig kontrollera min ensamma och ledsna stunder nu. Jag går faktiskt inte hos kuratorn längre. :) Jag försöker se på roliga filmer, skippa drama och bara få vara glad. Jag läser inga sorgliga, hemska böcker utan glada böcker, jag gör inget jag mår dåligt av och håller mig borta från sådant som jag vet som gör mig ledsen. Det går faktiskt ganska bra. :) Tittade nyss på en romantisk drama, känner mig lite svag nu i efterhand. Jag känner att jag fortfarande inte riktigt är redo för sådana filmer, inga sådana sorgliga och ledsna jag själv kan relatera till. Jag blev lite rädd, är på g med en kille nu, eller ja, vi är väl typ på g. :) Men ska se n rolig film ikväll. :) Jag måste fortfarande jobba med mig själv, hålla mig kvar på spåret jag står på nu, men jag vet att jag ska klara det. Jag är inte längre rädd för ensamheten och jag har svar på varför den så ofta finns där vilket underlättar då jag slipper gå runt och grubbla på det. :)
 
Jag har äntligen framtidsdrömmar nu, drömmar jag faktiskt kan nå och ser framemot och som jag vill kämpa mot. :) Jag har rest mig upp, och kan stå på egna ben nu. Jag kan äntligen styra mig själv åt den riktning jag vill, jag kan äntligen påverka mig själv igen. Jag är uppe ur depressionen helt, jag är frisk. Jag är på väg mot nya mål, även om de flesta är kortsiktiga, men det är nog så jag fungerar bäst. :) Jag måste planera och ha kortsiktiga mål för att inte tappa fokus och tappa balansen och ramla ner. Jag ser framemot att jobba med mig själv, att stå på helt egna ben som jag inte gjort på några år. :)

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: åh tack så mycket ! känner mej faktiskt jättefin i dom! :D
Okej, då är det inte bara för mej! Ska nog fixa en ny :)

Gud vad skönt att höra att du är på rätt väg! <3 kram!

2012-07-17 @ 17:02:40
URL: http://evelinas.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0