Utbildningen

Har pratat med SYV idag och vi kom fram till att det inte finns någon lämplig djurutbildning i Sverige men jag sökte på utbildningar själv idag och hittade en i Finland där undervisningen är på svenska och de pratar svenska i den orten. Så jag ska fråga på fredag hur det går till om man då ska plugga i ett annat land, liksom vilka papper man måste fylla i, om det är möjligt m.m. :) Känner verkligen att jag kan göra allt för att få arbeta med djur, hade varit otroligt kul att arbeta på t.ex. Kolmården eller bara i djuraffär. :) Även om det innebär en flytt skulle jag lätt gå med på det om det går. ^^

Sedan ska jag söka praktik på Arken zoo. :P Dit jag sökte innan har inte hört av sig och får jag inte tag i dem imorgon heller ger jag faktiskt upp och söker på någon djuraffär. :)

Men nu känner jag att jag verkligen vill gå den utbildningen som finns i Finland och jag gör allt för att få komma in där. Var ju en folkhögskola så det borde inte vara någon komvuxliknande utbildning ju. :)

Så länge tills på fredag får jag hoppas på det bästa ochh hålla tummarna för mig. ^^ Sista sökningsdatumet var också lite längre bort så man hinner iaf kolla allt om det där. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0