Kort dag

Idag blev det en kort dag i skolan. Första lektionen började 08.15 och det var typ ingen där ens så det var faktiskt skönt. :) Sen gick jag hem efter den lektionen. Vi hade egentligen skolfoto idag också på den där lektionen men jag ville inte vara med på skolfoto så struntade i den och satt kvar på lektionen. :) Förresten var det Webdesign vi hade då, ifall ni undrar vilken lektion jag hade. :) Haha, anledningen till varför jag valde att inte vara med på skolfotot är för att jag inte vill skämma ut mig i år igen,haha man blir ju så jävla ful på skolfoton. xD

20 över 12 börjar min nästa lektion, men jag funderar på att skippa den. Liksom jag vet inte ens om läraren kommer vara där. :S För igår var hon i London så hon lär väl inte vara där idag. Då är det ju onödigt att gå på den även om man kan jobba. Det är Projekt vi har, då vi jobbar med UF-företagen.

Många verkar inte veta vad UF-företag är så tänkte att jag kort kunde berätta vad det är. UF-företag har alla på Handelsprogrammet sista året, man startar alltså ett eget företag på riktigt. Då säljer man alltså på riktigt också. Pengar kan man lättast få in av att någon sponsrar en, man skriver riskkapitalsedlar och sedan fyller dom i hur mycket pengar dom vill ge. Sedan startar man ett bankkonto till företaget så att pengarna kan läggas där. För pengarna så köper man in det man ska ha, t.ex. vi kommer köpa in ramar och en maskin som graverar. :) Sedan får man lite olika säljtillfällen. Man har ingen lokal eller så, tror man får ha allt hemma. o_o xD Sen går man på mässor och skit. Dock är det inte bara sånna här roliga grejer man får göra utan man ska skriva en lång affärsplan där man beskriver företaget m.m. Det är det vi håller på med nu och det är verkligen dötrist! -.- Så det är mest typ förarbeten, så som att skriva affärsplan och sådant tråkigt.

Sedan när det gäller pengarna, man behöver inte lämna tillbaka pengarna så det är inte direkt att man lånar pengarna. :) Men säljer man mycket så tjänar man ju pengar också, dock ska min grupp inte sälja mycket. xD Vi satsar typ på en förlust i vårt företag. xD Haha nej då, men det är så jävla tråkigt så vi ska typ bara sälja dom gånger det är obligatoriskt. :P

Nu hoppas jag ni förstod bättre vad UF är. :) Ska jag vara ärlig tycker jag att det är dötrist men hade längtat som fan förra året men nu när man håller på med det här ser jag inte det roliga i det alls. :P Fast en del tycker ju att det är kul såklart, någon hade typ börjat gråta för att dom inte vann på den stora mässan en gång. o_o Liksom lol, palla börja gråta för det. xD Man vinner ju ändå inte annat än någon jävla titel och så. xD

Snart ska jag pallra mig iväg till skolan. :) Mina kompisar skulle tydligen gå på lektionen så jag får väl tvinga ner mgi tillbaka till skolan igen. -.- Boring! -.-


Kommentarer
Postat av: C

skaffa facebook!

2010-09-15 @ 13:45:33
Postat av: P

Haha nej. :P Facebook verkar tråkigt. :P

2010-09-15 @ 16:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0