-

Dikt nr 1

Livets tunnel består av mörker och ljus,
Som sakta tar dig till ett slut.
Du går igenom alla färger och mönster,
Medan den lilla ängeln vakar över dig från sitt eget lilla fönster.
Motgångar och framgångar,
Frustrerad springer du och letar efter ett svar,
Men det du finner är bara gamla fotspår, som än idag är kvar.

Dikt nr 2

En ängel från himlen, som har landat på jorden,
Jag kan inte finna de rätta orden,
De rätta orden för att beskriva hur underbar du är.
Du vet att jag i alla lägen vill finnas där,
Dö med dig medan jag håller din hand,
Så underbart.
Du tar mig till ett gränslöst land,
Gränslöst land med lycka,
Hur kan man inte älska en sådan som dig?
Du är bland det allra viktigaste för mig.


Den överst är den nyaste, som jag skrev för några minuter sedan. :) Jobbade inte särskilt länge med den, därför den kanske är lite sådär halvdan. :) Den undre skrev jag väl förra året någon gång, till A faktiskt. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0