Mässan

Idag var vi på en mässa, Tekniska mässan i Älvsjö. Var där med klassen. Men eftersom inga klasser får komma dit låtsades vi vara riktiga företag, fastän vi bara är UF-företag. :P Så vi fick även dela upp oss och komma olika tider. :) Vi fick inte heller prata med de som var där på mässan, alltså inte ställa frågor eller så för då hade de fattat. xD Några fick låtsas vara över 18, vet inte hur de kom in. o_o För när vi gick in kollade de legg. :P

Det var väl helt okej på mässan, men var tup bara massa män. Fanns ju några yngre killar vid en monter (sån där stor typ grej man har runt om när man är på sån där "utställning" vid mässor. Snacka om att de tittade en massa på oss! :o De tänkte säkert "Åh, tekniktjejer!" när de såg mig och mina kompisar. xD Den ena log åt mig också. xD Men vi var ju främst där för att titta på kommunens monter. :) Den var rätt enkel och tråkig. :/ Dessutom stod det en man mittemot deras monter som stenglodde på mig, var nästan rädd över att han skulle säga åt någon vakt och typ fråga vad fan jag gör där på mässan. xD Jag kunde ju knappast se ut som om jag hade något företag ju. o_o xD Han var faktiskt riktigt scary. xD När jag tittade tillbaka på honom fortsatte han bara att titta, kände hans blick på mig hela tiden. -.- Men man kände sig jävligt uttittad där i alla fall, så fort man gick förbi glodde typ alla. o_o Säkert p.g.a. mitt hår också. xD Men tror de flesta fattade att vi inte alls är några riktiga företagare. :P

Förrestem såg vi en som hade en stilren monter med svart och vitt, den var grym. :D Sen såg vi robotar som lyfte saker, den staplade kvadratformade lådor (utan några som helst kanter) jättefint på varandra. :o Det var lite coolt. :D Men det fanns mest massor av stora maskiner där. Visste ju knappt vad hälften av allt på den mässan var för ngåra saker. o_o xD
  Jag tycker förresten att sådana där stora maskiner är läskiga. :( Så jag vågade inte gå så nära en del, de ser så onda ut. o_o Haha, hur man nu kan tycka det. xD Men det är samma som med stora grävskopor, jag är lite rädd för dem också. xD

Kom hem runt 15.00, Det var rätt kul på mässan, bättre än att vara i skolan i alla fall. :) Nu ska jag typ fortsätta att göra ingenting. xD Bye. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0