Drygt

Ringde nyss till UM, men de hade stängt. -.- Tydligen har de bara öppet tre dagar i veckan och det betyder att jag inte kunde boka tid idag. Jag som hade tagit mod till det och äntligen faktiskt slog in numret och gjorde det! Tvivlar på att jag kommer våga det nästa gång. o_o Och hallå, då kommer det ta fett lång tid innan jag en får tid dit om de bara har öppet så lite! :o Känns liksom lite värdelöst att vänta i flera veckor till eller hur lång tid det nu kommer ta. -.- Då hinner mitt mod redan sjunka och då kommer jag inte ens våga gå dit.

Sämst att det är så, liksom det finns ju faktiskt folk som mår dåligt och det är säkert många som vill ha tider fortare än så. Fyfan vad dåligt. -.- Fast det mesta i den här hålan är dåligt, alltid jättelånga köer på vårdcentralen med och de flesta system där är riktigt dåliga, hört jättemånga som klagar på vårdcentralen här. Kan även tänka mig att folktandvården är lika dålig. Tur att man går hos en privat tandläkare i alla fall. :) Dock får man ju alltid vänta länge när det gäller tandvård men tycker fan att ungdomsmottagningar borde ha öppet några fler dagar än endast tre dagar i veckan.

Drygt som fan, funderar nästan på att skita i det här helt och hållet. Är inte ens säker på att man får någon hjälp alls, min erfarenhet av psykologer har varit dålig så börjar nästan tvivla på att någon kan hjälpa. Eller egentligen kan de inte hjälpa, för hur ska de kunna få mig att må bättre? Jag menar, anledningen till att jag mår som jag gör är ju för att jag bara sitter hemma hela tiden typ och inte har många att umgås med och oftast inte har något att göra. Liksom de grejerna kan de inte fixa, tyvärr. Tvivlar även starkt på att jag ens kan få bättre självkänsla och sluta kritisera mig hela tiden, för den där halvan finns alltid där och säger något taskigt, det är som att den sitter fastklistrad på mig med superlim och vägrar att lossna.

Så jag antar att jag får stå ut även om det känns hemskt, bara tanken på det får mig att vilja bli någon annan, bara födas om och få leva på nytt. Leva något liv som jag kan vara stolt över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0