Släpp ut flugorna!

Jo förresten, igår hade jag en söt liten fluga i mitt rum och den surrade runt vid fönstret hela tiden. När jag såg på den förstod jag ju självklart att den ville ut. Först tänkte jag att jag inte orkade öppna fönstret men sedan slogs jag av en tanke: Tänk om vi skulle bli inlåsta men inte kunna komma ut.

Detta fick mig att snabbt resa mig upp och släppa ut den söta flugan, vilket jag är glad över att jag gjorde! :) Jag menar, den ville ut och varför ska vi då strunta i att göra den stackars flugan fri. Den kommer förmodligen ändå att dö om den skulle få vara inomhus hela tiden. Alltså om den inte hittar ut. Säkert kanske den får någon slags panik också, någon slags stark längtan att få komma ut i friheten.

Och det är inte "bara" en liten fluga. De är levande varelser, precis som vi! <3 Varför inte göra det rätta för de också? De skadar inte oss, så varför skada de? :) <3

Så ni som har en fluga i ert rum som vill ut: Släpp ut den till friheten, för det är ju vad vi skulle ha gjort om en människa var inlåst någonstans! Så gör likadant för den stackars flugan! :D<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0