Fortsättningen om Kreta

Det här får nog bli det sista inlägget om Kreta. xD Så här kommer en summering av resten av dagarna! :D Read and enjoy. ^^

Fortsättning på dag 3:

Efter att ha besökt fortet så gick vi och åt mellis på något café. :) Det var verkligen ett jättefint café, vi satt självklart utomhus. :P Det hängde även en massa vindruvor från taket på cafét. Jag fotade dock inte dem. Men det var riktigt fint och mysigt och personalen var riktigt trevliga. :)

Sedan på kvällen gick vi runt i stan, där fanns det en massa små butiker, det var alltså små gränder överallt fulla med bara butiker. :D Det gillade jag. ^^ Jag fotade dock ingen gränd heller. :/ :P Men hittade en skoaffär och gissa vad? Där spelade ingen roll vilken skostorlek du har, det fanns skor till alla fötter! :D

Titta så stora skor det fanns:


Haha, skämt å sido, såklart var det ingen riktig sko som man kunde köpa och självklart fanns det inte så stora skor till salu där. :P Men tyckte den var värd att komma upp på bloggen och fotas! :D Det är inte ofta man ser så stora skor. ^^

Nu minns jag tyvärr inte vilka dagar allt har hänt, så jag skriver bara om vad vi gjorde där. :) Men en dag fotade jag i alla fall ett piratskäpp som fanns där! :D Det var någon slags kryssnign som man kunde åka på, men alla kryssningar var dock för dyra för oss att åka på så det blev inga kryssningar. :)

Men såhär såg i alla fall piratskäppet ut:




Sedan kunde mna även gå in i skeppet helt gratis och titta in. :) Självklart gjorde jag det! :D Liksom varför inte, när det inte kostar. ^^

Vi gick också in i katedralen som fanns i stan. :) Fick dock inte så många bra bilder därifrån. Men det var verkligen fint där! :D Det kostade inte heller något att gå in där. :)



Inuti katedralen:






Vi åt middag på en jättefin restaurang någonstans i stan också. :) Lemon tree garden hette det. :) De hade ett jättehäftigt lås inne på toaletten, så jag fotade den också. xD Maten där var helt okej. :)

Toalettlåset:


Det fanns även en instruktion till låset:


Haha, det var lite udda tyckte jag. ^^ Men det var riktigt fint där. :D Dock var den sista restaurangen vi åt på bäst! :D Alltså den vi åt på näst sista dagen. :) Maten där var verkligen smakrik, vilket den inte hade varit på någon utav de andra restaurangerna vi åt på. Så vi gav de 85 kr i svenska kronor i dricks. :) Jag åt lammspett och det smakade riktigt ljuvligt! :D

Näst sista dagen köpte jag även en jättesöt nalle! :D Jag älskar nallar, de är riktigt söta och jag vill bara gosa söönder de! xD Såhär ser min älskade nalle ut som jag köpte:



Jag slänger upp en till härlig bild från Kreta. ^^ Får skriva mer om Kreta imorgon, kunde inte skriva mer, blir för mycket då. xD

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0