Kreta

Nu är man hemma i Sverige igen. Tråkigt, tråkigt. Vill tillbaka, bort från den riktiga verkligheten. Men jag har verkligen haft det helt underbart! :D <3 Har njutit av varenda sekund! :D En äkta familjesemester har det varit!
  Det känns som om jag har kommit lite närmare bror. :) Det känns bra, känns bra att känna att man inte behöver vara blyg inför sin egen familjemedlem. Känns bra att man kan känna att man tillhör en helt vanlig familj, att det inte finns några skumma hemligheter i bakgrunden. För visst är det väl skumt om man är blyg och inte känner sin egen bror, fastän man växt upp i samma hus t.o.m.? Men, nu känns det som att vi har lärt känna varandra lite bättre! :D Vi har t.o.m. kunnat diskutera med varandra, prata på i säkert 30 min non stop! :D Detta har jag liksom aldrig upplevt innan. :) Och allt det här, tack vare vår resa till Kreta! :D<3

Haha, jag får nog lova att dela upp inläggen, annars blir det ett mega långt inlägg. xD Har hunnit med massor i Kreta! :D Eller kanske inte massor egentligen men det har i alla fall känts som det. :) En sak som jag älskar med att resa utomlands - Du glömmer Alla problem, Alla bekymmer, Allt! Det finns bara psoitiva saker i livet just då!

Okej, nu börjar jag skriva lite om de första dagarna:

Vi kom dit sent på kvällen, planet landade ungefär kanske 12 på natten. Vi var i alla fall framme vid hotellet 01.30 ungefär. Så vi var jätte trötta och lade oss på en gång efter att ha checkat in. Hade ont i min piercing, hade ju bytt till ring.

Såhär såg ingången till hotellet ut. Det var en tiger på vardera sidan om trappan upp till hotellet. Jag kunde inte fota hela ingången för då var jag tvungen att stå på bilvägen, vilket inte är att rekommendera då de kör som tokar där. xD



Nästa dag badade vi i poolen, poolen var på hotelltaket så det var riktigt varmt där. :) Den var inte jätte stor men den var inte heller för liten, utan den var lagom och solstolarna räckte också oftast, vilket var bra. :)
  Vattnet blev tyvärr också lite varmare under dagen, nästan så varmt att det inte ens var skönt att bada där. Vi gick även en sväng och letade efter en piercingstudio eller något liknande på stan. Hittade en men det var tyvärr inte öppet. Så jag fick vänta tills nästa dag innan jag kunde byta ringen till en stav.

Nästa dag åt vi frukost på hotellet, det var frukostbuffé där. Sedan efter det drog vi till piercingsaken (det var inte direkt en studio som man kunde kalla det för). Jag bytte till min stav jag hade haft från början, piercaren sa att ringen hade skärt upp hålet i min läpp ännu mer, att den hade skavt in i läppen och han kallade det något för "snake split". Förstod inte riktigt vad han menade med det. xD
  Men efter bara en stund fick jag gå dit och byta till en större stav då kulan på den första hade ramlat av. Sen dess har den läkt fint och inte krånglat. :) Jag tackar för det! :D

Resten av dagen gick vi runt på stan hela dagen och typ badade. :) Skriver mer imorgon, orkar inte skriva mer just nu. xD

Jag längtar tills A kommer hit! <3 Saknade A en massa under den här resan! <3 Förresten är jag ju flygrädd så jag hade panik innan vi ens kommit på planet när vi åkte till Grekland. xD Men flygresan hem var dock inte alls lika farlig. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååå vill veta mer -.- xD

2010-07-17 @ 23:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0