Jul

Igår var dte julafton och jag hoppas att alla hade en mysig och god jul! ^^ Själv var min julafton mysig. :) Mycket god mat (lite för mycket, mådde illa till slut) och bra film och roliga tv-program att titta på. :D Sen en ganska fin julstämning, så det var riktigt mysigt. :)

Sen var det ett plus i kanten att se vad glada alla blev när de fick julklapparna av mig som jag köpt till dem. xD Älskar att ge bort saker och så blir de jätteglada. :D Låter kanske materialistiskt (heter det så?) att människor blir glada när de får saker, men det är ju så vi människor fungerar och det tycker jag inte att man borde klaga på så länge inget går överstyr. Och vissa saker är ju inte prylar man ger, utan ett fint julkort man gör själv och skriver något gulligt i, då är det ju liksom ett sätt att visa för personen hur mycket den betyder och hur man känner för den. Liksom ja, det är inte helt samma sak, det är ju t.ex. som att säga något fint och det är väl aldrig fel? :)

Btw, läste en tråd på Ec om varför folk hatar julen och någon hade svarat att han tyckte att folk var egoistiska som förväntade sig julklappar m.m. Då kom jag faktiskt på en sak jag hade velat göra - åka till ett fattigt barnhem och ge dem saker som de behöver, t.ex. pennor kanske, skrivmaterial eller något. Hade gärna velat åka till en fattig skola också. :) att göra något sådant på julen hade ju faktiskt varit kul, eller vilket annat datum som helst. :D Fast om man gör det då man själv firar jul blir det ju som att "Det här är min julafton", ja, ni fattar. :P Så då hade det varit lite extra kul. Hade jag kunnat hade jag gjort det. Vem vet, någon gång i framtiden i livet kanske det blir av? :D

Åh, finns så mycket jag vill göra i livet. o_o Åka till en nationalpark som är fin, besöka Niagarafallen och Japan. Hade även velat se vilda djur faktiskt, åka någonstans där det finns massor av spännande djur. Inte t.ex. Skansen, tycker lite synd om de djuren ärligt talat, och dessutom är det inte alls samma sak. Vill se de liksom vilda, typ på någon slags safari, att man typ promenerar med någon guide och ser på alla de vilda djuren. Vet inte ens om det finns något sånt här, men aja. xD Eller att man åker med en bil runt mitt i inegnstans typ och ser massa vilda djur där ute. :D

Nu lägger jag upp vad jag fått i julklapp, i ett nytt inlägg för nu har jag redan skrivit så mycket här. o_o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0