Laga mat? Ingen höjdare på det

Idag skulle jag laga mat, jag skulle laga omellet. :D Det är faktiskt jättegott! ^^ Men, vet ni? Jag är tyvärr inte bra på att laga mat. xD Så det blev tyvärr inte så bra. xD Jag hällde i en tesked salt, och det skulle bara vara ett kryddmått salt. o_o Haha ja, man kan verkligen säga att det smakade alldeles för mycket salt! xD Hade jag bara kollat på måttet noggrant (jag brukar inte laga mat så ofta så jag tänkte inte på att ett kryddmått är mycket mindre) så hade maten smakat mycket bättre. :P Jag fick slänga halva, det gick inte att äta. Det roliga var att sist jag gjorde omelett, gjorde jag exakt samma fel. Jag trodde man lärde sig av sina misstag, men det visade sig att man inte alltid gör det. ^^

Nåja, jag åt i alla fall en smörgås till. :) Nästa gång ska jag inte göra om samma misstag! :P

Haha, jag failar ganska ofta när jag ska laga mat måste jag säga. :P Alltid något som jag gör fel, men man lär väl sig till slut. ^^

Idag har jag tvättat kläder också. Tvättmaskinen tvättar just nu rent lite kläder åt mig, tänk så snällt. ^^ Sedan har jag även skaffat Photoscape! :D Grymt redigeringsprogram för bilder är det! :o Testade redigera en bild och gud så kul det var! :D Lätt var det också och det som är så bra är att det nu står svenska också. :) Dessutom är det helt gratis! :D Yaay för det! ^^

Jag redigerade faktiskt en bild och här är originalet:



Och här är bilden efter att jag redigerade den:



Haha, alltid kul med sånna här redigeringsprogram! :D Speciellt när de är enkla att förstå. ^^ Ett plus är ju att det står på svenska också. :P

Kommentarer
Postat av: C

Oh det där programmet låter nice!

2010-08-05 @ 20:50:48
Postat av: Anonym

Men fokuset är ju på bladen och inte på rosen

2010-08-06 @ 00:59:09
Postat av: P

Svar till Anonym: Jag vet, men den är tagen med en kass mobilkamera, vilket innebär att fokuset inte går att ändra. :( Alla bilder blir sådanna om man tar dem från nära håll med min mobilkamera, sorry. ^^ Men tar man långt ifrån blir det inte så. :P

2010-08-06 @ 22:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0