Fredag

Idag är det fredag och sista dagen på skolan för den här veckan! :D Vi hade bara en lektion idag, med en ny lärare som verkar schysst. ^^ Så jag kom hem typ nyss. :P Eller ja, för ca 20 min sen kanske. :) Gjorde ju dock inte mycket på lektionen mer än att läraren pratade. :)

Några planer för idag har jag inte. :) Förutom att skriva med A. :D<3 Och kanske spela wow med M ikväll. :) Spelade med honom igår, haha, snacka om att jag inte fattade mycket alls. XD Det är ju i och för sig förståeligt, men jag kom inte ihåg någonting alls från förra gången jag spelade. :P Spelar ju med ett sånt där trialkonto eller vad det heter, som är gratis i 10 dagar. :) Men det var kul i alla fall! :D Hann dock inte spela länge med honom igår eftersom att jag var tvungen att lägga mig sen. ^^ Men det var väldigt kul så länge det varade i alla fall. ^^

Nu börjar jag faktriskt bli lite hungrig, vaknade 9.00 idag. :P Haha, och är redan hungrig. XD Men jag ska ta och äta något litet snart. :)

Nu ska jag se om det finns någon bra film att se på! :D Såg lite på Big Fish igår men jag orkade fan inte ens kolla 10 min, så jävla tråkig. Drama, liksom vart fan är draman? Det var ju både komedi, sci-fi och drama. För många genrer i en film, enligt mig. Draman passade verkligen inte in där! :o Jag menar, den blev fan bara konstig, man kan inte blanda in drama sådär, inte sådan drama som inte är realistisk, t.ex. så kan ju inte en bebis flyga ut genom hela korridoren vid födseln när den kommer ut. o_O Komedin gjorde hela filmen dålig, även om jag inte ens såg halva, hade ingen lust att ens se mer av filmen. I och för sig gillar jag inte komedi överhuvudtaget (några få undantag finns dock). Så jag rekommenderar inte filmen Big Fish om nu är ute efter endast drama och eller inte gillar komedi inblandat i en massa andra genrer, som i denna film.

För några dgaar sedan såg jag dock på filmen The pursuit of happyness och den rekommenderar jag starkt för er som älskar drama! Jag fick inte fram några tårar dock (tror jag, jag minns inte riktigt), men den är oerhört fin och sorglig. Älskade den filmen, eller jag gillade den starkt i alla fall! :D Den handlar om en man som blir lämnad av sin fru med sin son och mannen har väldigt ont om pengar och försöker leta efter ett jobb för att inte hamna ute på gatan med sin son. Väldigt sorglig och den är inspirierad av en verklig händelse. :) Den rekommenderar jag starkt som sagt! :D Kan ju berätta att den grymma skådespelaren Will Smith är med i filmen också, vilket självklart är ett litet plus i kanten. ^^ Tycker att han är en bra skådespelare, har dock inte sett honom i många filmer men han är en av de skådespelare jag känner till och i alla filmer jag har sett honom i så har han gjort ett bra jobb. :)



Jag såg även på filmen Marley and me, väldigt bra film! :D Den var sorglig men också lite rolig. :) Inte komedi kanske men den var ändå rolig, den är i genren drama. :) Haha och jag lovar, man fastnar fan för hunden alltså. xD Handlar ju om en man och en kvinna som äger en hund som är allt annat än lydig och så händer det massa saker. :) Sjukt bra! :D Speciellt om man gillar både djur och drama, då är den att rekommenderas! :D Plus att av den gråter man, i alla fall jag. ^^ Haha, att ggråta till en film är bra för det visar bara hur mycket filmen berör en och man ska bli berör av en film! Därför älskar jag genren drama. :P



Nu ska jag se om det finns några fler bra filmer att se på och sedan äta något. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0