Egen choklad - med två ingredienser

Idag slutade jag tidigare p.g.a. att vi ska få en ny svenskalärare och sådant, men de hade tydligen inte bestämt det där ännu, så vi fick gå hem 14.00 idag! :D Yaay för det! :D

När jag kom hem åt jag en smörgås och drack oboy och åt egengjord choklad! :D Väldigt gott och inte alls svårt att göra! :D

Såhär gör du den egengjorda chokladen:
- Ta oboypulver i ett glas, kanske 3 eller 4 matskedar (beror på hur mycket choklad du vill ha)
- Häll sedan i lite mjölk! Häll inte för mycket, då behöver du mer oboypulver. xD Man ska bara hälla så pass mycket att det inte är något pulver kvar, alltså så att den inte är torr.
- Sedan rör du om med sked
- Stoppa in den i micron i ca 10 sekunder (inget måste om du inte vill ha chokladen varm!)

Sedan är det klart! :D Lätt som en plätt! :D Gott att äta om det inte finns andra godsaker hemma och man är lite sötsugen. ^^

Väldigt billigt och enkelt som sagt. ^^




Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha den gjorde ju jag när vi va förut :)

2010-08-28 @ 19:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0