-

Är sjukt rastlös nu! :o Vet inte vad jag ska göra, finns knappt något som ens lockar mig. Sitter och lyssnar på musik och stirrar på datornskärmen. Funderar på hur helgen kommer att se ut, fruktar för att den ska bli långtråkig, fruktar för att behöva må dåligt.

Känns som om det inte är någon skillnad nu när man går i skolan, i alla fall inte hemma. Man kommer liksom hem från skolan, inser vilket tråkigt liv man har och sitter här helt rastlös medan inget ens lockar en, medan man känner att man inte har någon lust att göra annat än vara med vänner, vilket inte är en möjlighet för stiunden.

Är trött på att ha tråkigt hela tiden, är trött på hur mitt liv ser ut, är trött på att slösa bort mitt liv och veta att jag kommer dö med en hemsk ångest av att jag slsat bort livet. Orkar inte. Vågar inte gå till UM. Vad fan gör man. Ser på medan allt fortsätter, inser att det kanske inte ens finns något slut på dessa känslor om man inte frågade efter hjälp. Problemet är just det, att man inte vågar. Rädsla är vad det är, rädsla förstör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0